Laboratorium Badania Bezpieczeństwa Żywności i Pasz (LBBZP) prowadząc własne prace naukowo-badawcze świadczy jednocześnie w szerokim zakresie usługi dla szeregu klientów zewnętrznych. Biorąc pod uwagę złożoność oraz uwarunkowanie każdego procesu badawczego od wielu czynników zarówno technicznych jak i organizacyjnych w Laboratorium BBZP przyjęto, że jakość musi dotyczyć wszystkich jego elementów, a w szczególności właściwej organizacji pracy, stosowanych metod badawczych, wyposażenia pomiarowo-badawczego, właściwego poziomu uzyskiwanych wyników, sposobu ich opracowania oraz przygotowania sprawozdań z badań. Zapewnienie celów jakościowych w Laboratorium BBZP jest realizowane poprzez zgodność pracy z właściwie opracowanymi procedurami opartymi na wymaganiach normy PN-EN ISO/IEC 17025:2018-02 i stosowaniu Systemu Zarządzania.
Misją Laboratorium Badania Bezpieczeństwa Żywności i Pasz jest:
- Prowadzenie badań pozostałości środków ochrony roślin w materiale roślinnym w ramach krajowego monitoringu pozostałości,
- Wykonywanie badań własnych w ramach działalności statutowej,
- Wykonywanie analiz próbek materiału roślinnego, pszczół, wody i gleby na rzecz osób prawnych, jednostek organizacyjnych nie będących osobami prawnymi oraz osób fizycznych.
Poprzez realizowanie Polityki Jakości Laboratorium chce osiągnąć następujące cele:
- uzyskanie pewności, że wykonywane badania mają poziom jakości odpowiadający standardom międzynarodowym;
- utrzymanie pozycji rzetelnego, profesjonalnego laboratorium; prowadzenie działalności na poziomie umożliwiającym osiągnięcie wysokiego poziomu kompetencji;
- zapewnienie niezależności, bezstronności i poufności na wszystkich poziomach funkcjonowania Laboratorium;
- ciągłe doskonalenie systemu zarządzania i kompetencji Laboratorium;
- możliwość nawiązania międzynarodowych kontaktów służących celom szkoleniowym i umożliwiających wymianę doświadczeń;
- aktywne reagowanie na zapotrzebowanie dotyczące rozszerzania systemu akredytacji o nowe obszary.
Wychodząc z założenia, że stopień zadowolenia naszych Klientów zależy od kompetencji personelu Laboratorium, Laboratorium będzie realizowało powyższe cele strategiczne poprzez:
- stosowanie wiarygodnych, sprawdzonych metod badawczych;
- stosowanie nowoczesnej, precyzyjnej aparatury pomiarowej;
- zapewnienie odpowiedniej jakości wzorcowania i sprawdzania aparatury pomiarowej oraz utrzymywanie aparatury pomiarowej w stanie pełnej sprawności;
- budowanie jak najlepszych relacji między pracownikami, stałe podnoszenie kompetencji pracowników w zakresie wykształcenia, szkolenia, umiejętności i doświadczenia oraz zapewnienie im odpowiedniej infrastruktury i środowiska pracy;
- współpracę z Klientami prowadzoną w sposób nie naruszający zasad bezstronności i zapewniający im wartość dodaną;
- zapewnienie ochrony posiadanych informacji o Klientach oraz o personelu Laboratorium;
- zaangażowanie kierownictwa w procesy ciągłego doskonalenia skuteczności Systemu Zarządzania